wtorek, 14 listopada 2017

Rozgrzanie kolan i ścięgna Achillesa przed rozgrzewką na rowerze stacjonarnym


Rozgrzewka przed jazdą na rowerze stacjonarnym jest niezwykle istotna. Pozwala ona unikać różnego rodzaju urazów, czy też kontuzji. Specjaliści uważają, że niezwykle istotne jest rozgrzanie ścięgna Achillesa oraz mięśnia dwugłowego uda. Jak więc najlepiej wykonywać tego typu ćwiczenia? Otóż najpierw robimy krok w przód i uginamy nogę wykroczną w kolanie. Noga zakroczna musi być wyprostowana, stopa nogi zakrocznej ułożona wzdłuż linii ułożenia nogi zakrocznej, a sam tułów powinien znajdować się pionowo względem podłoża, Następnie przystępujemy do ćwiczeń, naciskając masą ciała dociskamy stopę nogi zakrocznej do ziemi 2 razy po 30 sekund. Rozgrzanie kolan polega na tym, by nogi złączyć w kolanach. Powinny one pozostawać w pozycji lekko ugiętej. Teraz wykonujemy obszerne krążenia kolan. Pomagamy sobie przy tym dociskaniem kolan dłońmi, ćwiczenie wykonujemy około 2 minut. Po tego typu rozgrzewce, możemy na spokojnie przejść już do samej jazdy na rowerku treningowym. Pamiętajmy, że rozgrzewka uczyni nasz trening bardziej efektywnym.

sobota, 14 października 2017

Ćwiczenia fizyczne


Bardzo wiele osób marzy o posiadaniu odpowiedniej sylwetki, a także kondycji. Nie od dzisiaj wiadomo, że ćwiczenia to najlepszy sposób na spalanie tkanki tłuszczowej oraz na utrzymanie zdrowej kondycji całego organizmu. Pamiętajmy, że obecnie coraz więcej osób przerzuca się na tak zwany zdrowy tryb życia. Bardzo widoczna staje się też popularność różnego rodzaju sportów. Z każdym dniem rośnie liczba uprawiających jogging i jeżdżących na rowerze, czy ćwiczących na siłowni. Nie od dzisiaj bowiem wiadomo, że tego rodzaju treningi są sprawdzonymi metodami gubienia zbędnych kilogramów. Osoby zainteresowane osiągnięciem wymarzonej wagi w możliwie krótkim czasie, muszą jednak sprawić, by ich trening był odpowiednio intensywny, a co ważne, powinny do tego włączyć odpowiednią dietą. Istnieje cała masa ćwiczeń na odchudzanie. Znalezienie obecnie odpowiedniego treningu, to w zasadzie żaden problem. Możemy wybrać na przykład ćwiczenia aerobowe, która mają bardzo dobry wpływ także na pracę naszego serca.

czwartek, 14 września 2017

Trening fat burning


Trening fat burning jest idealną opcją dla wszystkich osób, które pragną zrzucić zbędne kilogramy. Ćwiczenia te polegają na treningu aerobowym oraz na ćwiczeniach tanecznych. Są one idealne dla niemalże każdej osoby, ponieważ trening nie jest szczególnie wymagający oraz intensywny. Pamiętajmy jednak, że podczas treningu fat burning liczy się odpowiednie tętno, które obliczamy według wzoru 220 minus nasz wiek. Prawidłowe tętno nie powinno przekraczać otrzymanego wyniku. Aby trening był skuteczny, trzeba ćwiczyć minimum 30 minut, pamiętając o tym, że im dłuższy trening, tym większa intensywność. Dlatego trenerzy rekomendują, by na ćwiczenia fat burning poświęcić około godziny. Mało tego, organizm zaczyna spalać tłuszcz dopiero po około 15-20 minut do chwili rozpoczęcia ćwiczeń. Ćwiczenia fat burning powtarza się 15-20 razy. Ostatnie ćwiczenia zawsze muszą sprawiać nam odpowiednią trudność. Oczywiście nie zapominajmy o tym, by odpoczywać po kolejnych seriach. Nie może być on krótszy od 1 minuty.

poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Fat burning


Chcąc schudnąć, mamy do wyboru całą masę różnorodnych treningów, które w krótkim czasie umożliwią nam uzyskanie możliwie jak najlepszych rezultatów. Bardzo dużą popularnością ostatnimi czasu cieszy się tak zwany trening fat burning. Na czym on polega? Otóż są to ćwiczenia aerobowe i taneczne. Oczywiście na początku mogą nam one wydawać nieco nudne oraz możemy mieć trudności z systematycznością. Tego rodzaju trening skierowany jest głównie na spalanie tłuszczu oraz wzmacnianie brzucha, ud i pośladków. Ćwiczenia te nie należą do trudnych. Podobnie jest z ich intensywnością, która jest umiarkowana. Bardzo istotne jest tutaj zachowanie prawidłowego tętna. Można je bardzo łatwo obliczyć według pewnego wzoru: prawidłowe tętno nie powinno przekraczać wartości określanej 220 minus wiek. Czas, jaki musimy poświecić na trening fat burning, wynosi 30 minut. Oczywiście im dłużej ćwiczymy, tym większa efektywność.

czwartek, 15 czerwca 2017

Solarium – wady i zalety

Solarium – wady i zalety

Solarium – idealna alternatywa, gdy słońca za oknem brak. Wśród specjalistów mamy jednak zarówno liczne głosy poparcia, jak i sprzeciwu. Warto przyjrzeć im się nieco bliżej. 

Solarium – zalety 


Dzięki lampom w solarium wydziela się witamina D, która jest niezbędna dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dzięki korzystaniu z solarium przygotowujemy się do wakacyjnego kontaktu ze słońcem, co wbrew pozorom dla naszej skóry jest bardzo ważne. Nie należy zapominać o poprawie nastroju wywołanej chociażby poprzez piękną, opaloną skórę. 

Solarium – wady


Przyspiesza proces starzenia się skóry. Szybciej pojawiają się zmarszczki. Sama skóra zaczyna się łuszczyć. Mogą pojawić się przebarwienia. Co gorsze jednak solarium sprzyja powstawaniu nowotworów skóry. 

W związku z tym warto wizyty na solarium omówić wcześniej z lekarzem, gdyż do przeciwwskazań należą m.in. osoby z chorobami serca. Samo solarium jednak nie musi być szkodliwe. Pod warunkiem, że pojedziemy do tematu umiarem.

środa, 3 maja 2017

Alternatywy dla kawy

Alternatywy dla kawy

Kawa – wielu z nas dziś nie może się bez niej obyć. Problem, że często pijemy jej po kilka dziennie. W nadmiarze zaczyna szkodzić nie tylko naszemu trawieniu, ale i sercu, czy nadciśnieniu. Jak się okazuje mamy jednak kilka alternatyw, które mogą nam zastąpić naszą ulubioną kawę. 

Czarna herbata – zawarta w niej teina działa podobnie jak kofeina. W związku z tym nie zaleca się picie czarnej herbaty do kolacji, gdyż może działać pobudzająco. 

Woda z cytryną – nie tylko doda nam energii, ale i oczyści nasz organizm, a dodatkowo dobrze wpłynie na nasz układ trawienny. 

Kolejnym typem herbaty, która dobrze wpływa na nasz układ trawienny, a dodatkowo może Cię pobudzić jest herbata miętowa. 

Wśród herbat, które są alternatywą dla kawy jest herbata yerba mate. Sama w sobie jest też świetnym, oczyszczającym napojem. 

Większość z nas uwielbia gorącą czekoladę. Mimo to często pijemy ją wieczorem w celu uspokojenia się. Proponujemy więc gorącą czekoladę ze szczyptą pieprzu cayenne. Kubek takiej czekolady z rana z pewnością pobudzi się do życia.

piątek, 14 kwietnia 2017

Bóle różnych odcinków kręgosłupa – dlaczego?


Mówiąc ból kręgosłupa myślimy – ból pleców. Tymczasem kręgosłup składa się z wielu odcinków. Codziennie narażamy każdy z nich. Zatem jak sobie pomóc w codziennych czynnościach, by uniknąć bólu? Przedstawiamy kilka sprawdzonych, praktycznych porad.

Co nas boli i dlaczego?


W przypadku odcinka piersiowego kręgosłupa ogromne znaczenie ma wielogodzinne przesiadywanie przed komputerem – zarówno w pracy, jak i w domu. Co więcej specjaliści zgodnie twierdzą, że skutki długiego siedzenia mogą być tak samo szkodliwe jak… palenie papierosów. Jeśli chodzi o bóle barków to mogą zacząć się już we wczesnym dzieciństwie poprzez noszenie zbyt ciężkiego tornistra. Podobnie jest w przypadku damskich torebek, gdzie niektóre ważą aż do… 5 kilogramów. Nie od dziś wiadomo również jak na sylwetkę ciała wpływa otyłość. W przypadku Pań zdradliwe może okazać się również noszenie szpilek. 

Jak sobie pomóc?


Przede wszystkim zadbaj o wyprostowaną sylwetkę, zwłaszcza w czasie siedzenia przed komputerem. Zwróć też uwagę, by torba nie była zbyt ciężka. Staraj się nosić ją naprzemiennie na oba ramiona. W przypadku bóli klatki piersiowej może Ci pomóc wiosłowanie ze sztangą. Pomocna okaże się również lekkostrawna dieta. W przypadku zdrowego kręgosłupa bardzo ważna jest wysoka jakość snu. Zadbać o nią mogą poduszki medyczne, które zachowują naturalną krzywiznę kręgosłupa bez względu na ułożenie ciała w czasie snu. Ponadto redukują napięcie w okolicach pleców, szyi i karku. Więcej na temat ich medycznych właściwości można przeczytać tutaj. W przypadku kręgosłupa ważna jest nie tylko profilaktyka, ale i nie bagatelizowanie niepozornych objawów. Jeśli więc dokuczają Ci bóle kręgosłupa należy jak najszybciej skonsultować się z lekarzem, by nie dopuścić do trudnych do wyleczenia schorzeń.